divendres, 17 de novembre del 2017

Flor de Fàtima


El dia 1 d'octubre va ser un dia de fe. Per a mi, també, perquè vaig guanyar el Premi Il·lm. Sr. Alcalde de Lleida del 150è Certamen Marià Literari en honor a la Mare de Déu de Fàtima. No podria tenir les mans més plenes de llum. Gràcies :)

«Flor de Fàtima»

Fàtima,
el teu nom és únic
com una flor de maig
amb cos de miracle
enmig de la userda.
I encara brilles
amb la llum d’abans
d’aquella hora antiga
quan tothom creía
que el cel era un mapa
de les respostes humanes.
Però ara fa temps
que vivim a les fosques,
enredats en la troca
de la boira del temps
d’un eclipsi de fe,
on la vida ens fa esclaus
de la religió de les coses
i la vanitat ens atrapa
a la presó dels absurds.
Per això jo reso cada nit
perquè el Sol tremoli
i bulli net de núvols
en un dia clar
on tu sempre hi siguis
per fer-nos memòria
de la pietat eterna
i la caritat cristiana
que hem desterrat
al calaix oblidat
de l’exili cruel.
Però jo no he marxat,
continuo aquí,
al desert dels que esperen
amb les paraules de Fàtima
aferrades al puny
com si fossin un ram
de les flors més sagrades.
I no estic sola
perquè tinc la mirada
plena de llum
de la primavera més llarga.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada